Hemma hos mej

I min familj är vi 4 stycken.
Det är mamma , pappa och jag och Marielle.
Jag heter Elina.

Jag har börjat funderat över en sak.
Det måste vara nån till som bor hos oss.
Mamma och pappa talar ofta om en som heter Någon, så vi är nog fem inte fyra.

Någon har glömt att släcka ljuset.
Någon har gått in med smutsiga skor.
Någon har ätit upp alla kakor.
Någon har glömt att låsa dörren.
Någon har spillt på den rena handduken.
Någon har druckit upp all läsk.

Jag har aldrig någonsin fått syn på Någon, fast han tycks vara hemma varje dag.
Han smiter alltid undan.
Ibland säger mamma att Någon ska fara och handla.
Men det gör han aldrig.
Det blir antingen Pappa eller så gör mamma det själv.
När pappa vill att någon ska hjälpa han med maten så blir det antingen jag eller Marielle.

Det skulle vara roligt att träffa Någon.
Fast han verkar inte så trevlig.
Det är för det mesta dumma saker han gör.

Men det händer att Någon gör trevliga saker också.
En dag när jag kom hem från skolan så hade Någon städat mitt rum.
Och en annan dag så hade Någon lagt  en 100lapp på min säng.
Och när mormor var hos oss sist så hade Någon lagt flera bullpåsar i köket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0